RSS Feed

Pata Eriksson ordförande 2018 för Sällskapet Visans Vänner

22.02.2018 by henrik

Till ordförande 2018 efter avgående Maryelle Lindholm har valts PATRICK ERIKSSON, en visräv med många strängar på sin bakvända lyra (han är vänsterhänt).

Styrelsen 2018 består i övrigt av Gustav Klingstedt (vice ordförande), Amanda Henriksson, Jonna Sundberg, Rabbe Nevalainen, Jonas Koivumäki, Maryelle Lindholm-Gustavson, och Cara Hjelt. Sekreterare är  Henrik Huldén och skattmästare Lasse Nybergh.

Patrick Eriksson kallas allmänt Pata och har varit ordförande förr, men inte i Sällskapet Viosans Vänner. När VV i Östnyland grundades visade det sig att ingen av aktivisterna Uffe och Bosse Andersson kunde väljas till ordförande eftersom de var svenska medborgare. Sommaröstnylänningen Pata ryckte då in och lotsade den nya förenintgen de första åren.

I dag är Pata en av våra mest aktiva medlemmar, och sjunger allt mellan klassiska visor och amerikanska ballader. Hans gitarr heter Signhild. I det civila är Pata arkitekt, i likhet med många andra aktiva visvänner genom åren, som Bosse Österberg, Torsten Nygård och Matti Seppänen.

Helafton XXXIV PATA feb2018 fotoHHu (11)

No Comments »

No comments yet.